La Barcelona Roller Marathon es celebrarà aquest diumenge 5 de maig al Polígon Industrial de la Zona Franca

Al voltant de 350 patinadors de totes les edats, nivells i nacionalitats -des d’Estònia fins a Itàlia, passant pels Països Baixos, Regne Unit, França i Espanya- es reuniran aquest diumenge al Polígon Industrial de la Zona Franca per disputar les diferents proves de la Barcelona Roller Marathon.

Una mica més de la meitat dels inscrits participaran a la prova més llarga, la marató (42,195km), que també puntua com a tercera etapa de la 2ª Copa d’Espanya de Patinatge (de Curses) i està avalada per la Federación Española de Patinaje i el Consejo Superior de Deportes.

Els amateurs participants a la prova podran compartir espai amb patinadors d’altíssim nivell que estaran competint per puntuar a la Copa d’Espanya.

La prova estrella, que constarà de 10 voltes a un circuit de 4,57km -la primera, més curta per quadrar la distància maratoniana- s’iniciarà a les 10 del matí i recorre els carrers del Número 3 i de la Lletra A. Aquest recorregut no només és ideal per la seva localització i l’estat de l’asfalt sinó que compleix amb tots els reglaments tècnics nacionals i internacionals per a una prova de fons de patinatge de velocitat. La resta de proves seran de 24km, 10km i una 5km infantil.

El circuit de la Barcelona Roller Marathon està preparat per a acollir tot tipus de patinadors en una jornada esportiva i festiva sobre patins.
Els patinadors de categories inferiors també donen espectacle a tots els nivells, a la cursa de 5km, que compartiran amb els corredors adults de la 10km.

A més d’un esdeveniment esportiu, aquesta cursa també és un exemple de com conciliar un esdeveniment esportiu amb l’activitat empresarial d’un espai tan important com la Zona Franca. Aconseguir aquest espai no ha estat fàcil i en el procés ens ha acompanyat el Consorci de la Zona Franca, el Districte de Sants Montjuic i l’Institut Barcelona Esports, així com també diverses entitats de la zona com Nissan, Seat, Guàrdia Urbana, Bombers, Port de Barcelona, Transports Metropolitans, entre d’altres.

El recorregut de 4,57km al voltant del carrer del Número 3 i de la Lletra A ha estat consensuat entre totes les entitats de la zona.

Des del Club Patí Barcelona estem d’enhorabona i molt il·lusionats pel naixement d’aquest nou projecte, que és hereu de les tres edicions de la Cursa dels Mistos (al Districte d’Horta-Guinardó). Vam aconseguir fer realitat aquest primer projecte durant el període comprès entre 2016 i 2018 en el marc de la Festa Roda Barcelona, impulsada per la Federació Catalana de Patinatge i l’Institut Barcelona Esports. Tot i que es feia en un espai amb moltes deficiències tècniques, aquesta primera mitja marató va servir per posar de relleu que les curses en patins poden ser una realitat a la ciutat de Barcelona.

No et perdis cap informació de la Cursa! Segueix-nos a Instagram, Facebook, Twitter i al hashtag #bcnrollermarathon.