Orígens de APB Roller Speed a Club Patí Barcelona

Els orígens del Club Patí Barcelona

El Club Patí Barcelona és el resultat d’un procés de creació i de consolidació d’un grup de pràctica i d’entrenament del patinatge de velocitat sobre rodes a la ciutat de Barcelona anomenat Roller Speed. Aquest procés s’inicià el dissabte dia 3 de setembre de 2011 al Riu Besòs, amb la celebració d’una trobada entre un entusiastes de l’entrenament i del patinatge de curses vinculats a l’Associació de Patinadors de Barcelona (APB).

APB Roller Speed

Kim Bo, Mateu Capell, Willem Saris, Gaston Santacecilia, Emma Velez i Cristina Barasategui “Akane” en la primera trobada del grup.

El grup APB Roller Speed

El motiu d’aquella primera presa de contacte fou establir, a la capital catalana, un grup informal d’entrenament d’aquesta disciplina amb l’objectiu principal de millorar la condició física dels seus practicants adults (màsters). La trobada es pactà de forma virtual, gràcies al fòrum de discussió de l’APB, entitat que col·laborà en la creació i en l’activitat del Club mitjançant patrocinis puntuals per a participar en competicions populars a nivell nacional. Inicialment, el grup fou presentat com un servei de promoció del patinatge de velocitat i de curses annex a l’APB anomenat APB Roller Speed. A partir d’aquella primera trobada, i sota la direcció tècnica i experta d’alguns dels components del grup APB Roller Speed i l’ajuda incondicional de membres d’altres equips catalans com la Penya Ciclista Nickys o Tarracopatina, entre d’altres, s’iniciaren entrenaments específics i periòdics a la ciutat de Barcelona i els seus voltants. Aquests entrenaments es feren principalment a la Plaça de Willy Brandt de Barcelona (Barri de Sant Martí). A partir de la bona acceptació de la proposta, el novembre del mateix any s’establiren dues tardes fixes d’entrenament els dilluns i els dimecres a la plaça de Willy Brandt i una tarda d’entrenament els dissabtes al canal olímpic del Riu Besòs, així com un espai virtual propi a la plataforma Facebook, que actualment supera els 700 membres.

APB Roller Speed

La consolidació d’una proposta esportiva per a adults

Gràcies a la tasca de mantenir una oferta fixa d’entrenaments periòdics de dilluns, dimecres i dissabtes, el grup anà guanyant presència entre els patinadors màster de la ciutat i anà creixent de manera periòdica. En l’actualitat, el Club té al voltant de 50 patinadors màster que assisteixen als entrenaments de forma habitual i participen en competicions, així com també un nombre important de simpatitzants independents o d’altres clubs que comparteixen els entrenaments amb el Club de manera puntual.

La Fundació del Club Patí Barcelona

Aprofitant l’empenta dels bons resultats en algunes competicions locals de llarga distància (populars i federades) i amb la voluntat d’assumir, formalment, el compromís de seguir treballant per ser el referent del patinatge de velocitat a la ciutat de Barcelona, el desembre de l’any 2012 es fundà el Club Patí Barcelona. El Club està afiliat a la Federació Catalana de Patinatge i col·labora amb l’Institut Barcelona Esports de l’Ajuntament de Barcelona.