Kim Bo

Joaquín “Kim Bo” Blanco (Barcelona, 1960) En Joaquín, més conegut com “Kim Bo”, despertà en el sí del gust per l’esport a partir del seu pas per l’adolescència. Començà a practicar esports de contacte i, més tard, inicià una carrera d’èxit esportiu en el culturisme. En aquesta disciplina, guanyà 8 campionats de Catalunya i Balears i fou subcampió d’Espanya amb l’Asociación Española de Culturismo Amateur (AECA), de la qual en fou membre fundador i vocal (dècada de 1980). En aquella època, dirigí el seu propi gimnàs a les Balears.

Kim Bo

A l’edat de 30 anys s’inicià al patinatge urbà, tot aprofitant l’onada massiva que introduí el patinatge en línia a la ciutat a principis dels anys 1990. S’aproximà a aquest esport de manera incipient, autodidacta i entenent-lo com un complement per a la diversió i l’oci. No fou fins dècades més tard, cap a l’any 2009, que reprengué aquesta afició des d’un plantejament més intensiu i esportiu. L’objectiu era perfeccionar la seva tècnica urbana per a llarga distància i la velocitat. Va ser aquesta idea que, al llarg dels anys, l’impulsà a proposar la creació d’un grup informal d’entrenament esportiu en patins al mur de Facebook de l’APB. Es tractava de reunir un grup d’aficionats per estar en forma, millorar la tècnica i, fins i tot, competir de manera ocasional. Aquesta fou, ni més ni menys, que la llavor del que començà com un grup de treball, anomenat APB Roller Speed, que, amb el temps, acabaria transformat en el Club Patí Barcelona, del qual en fou membre fundador.

Kim Bo

Per raons de manca de temps i dedicació al projecte del Club, en Kim dimití de la seva condició de soci durant el primer any de vida del Club. Tanmateix, continua sent un actiu del Club i un dels seus patinadors més entregats.